Condiții Generale de Afaceri

Home  /  Despre noi  /  Chestii juridice  /  Condiții Generale de Afaceri

CONDITII GENERALE DE PARTICIPARE

LA EXCURSIILE ORGANIZATE PRIN AGENTIA TOUR-OPERATOARE

1001 ADVENTURES

  1. RAPORTURILE CONTRACTUALE

1.1.         Prezentele CONDITII GENERALE se refera la raportul juridic dintre agentia tour-operatoare 1001 ADVENTURES, membra a societatii Faina-i Lumea SRL, si TURIST (persoana individuala sau colectiva) si se bazeaza pe reglementarile cuprinse in Normele Metodilogice privind activitatea de comercializare a serviciilor turistice, precum si pe Codul Civil si Codul Comercial.

1.2.         CONDITIILE GENERALE devin valabile odata cu semnarea contractului turistic de catre turist, in care sunt specificate serviciile comandate. Contractul turistic poate fi incheiat atat direct la agentia de turism 1001 ADVENTURES, cat si indirect prin agentiile de turism revanzatoare aflate la momentul incheierii contractului  in raport de colaborare cu agentia de turism 1001 ADVENTURES.

1.3.         CONDITIILE GENERALE, impreuna cu contractul turistic, reprezinta acordul de vointa dintre agentia tour-operatoare 1001 ADVENTURES si turist, si are ca obiect cumpararea unor servicii turistice de catre turist si eliberarea de catre agentie a documentelor de plata si a documentelor de calatorie.

1.4.         Serviciile turistice se refera efectiv la serviciile comandate de turist si se regasesc in oferta generala a agentiei 1001 ADVENTURES. Aceasta este pusa la dispozitia turistului prin materiale de prezentare de tipul cataloage, brosuri, pliante, internet sau alte oferte letrice. In cazul serviciilor la cerere, care nu se regasesc in oferta generala a agentiei, tipul si clasificarea acestora se raporteaza exclusiv la specificatiile din contractul turistic, confirmate de agentia 1001 ADVENTURES.

1.5.         Intra sub incidenta prezentelor CONDITII GENERALE atat turistul titular de contract (cel care semneaza Contractul Turistic) cat si turistii insotitori mentionati.

  1. DREPTURI SI OBLIGATII. REGULI GENERALE

2.1.         Turistul are dreptul sa notifice in scris neindeplinirea sau indeplinirea partiala a clauzelor din contract direct prestatorului de servicii turistice sau reprezentantului agentiei, in momentul constatarii acestora, sau agentiei de turism in termen de 3 zile de la data incheierii programului turistic. Daca in urma analizei reclamatiei se consatata ca agentia nu si-a indeplinit obligatiile asumate, aceasta va propune alternative de compensare sau va despagubi turistii reclamanti cu contravaloarea serviciilor neprestate sau incomplet prestate, in termen de 15 zile de la data depunerii reclamatiei. Agentia nu ia in considerare reclamatiile sau notificarile facute in nume colectiv. Reclamatiile cu privire la calitatea serviciilor de cazare se va face direct la hotel sau/si reprezentantilor locali ai agentiei 1001 ADVENTURES.

2.2.         In situatia modificarii de catre agentie a unor clauze esentiale ale contractului (perioada sau durata excursiei, tipul serviciilor etc.), turistul are dreptul

  1. a)    sa rezilieze contractul, fara penalitati;
  2. b)    sa accepte noile conditii ale contractului sau
  3. c)     sa procedeze la inlocuirea excursiei cu una de valoare echivalenta, superioara sau inferioara, urmand a se regla diferentele de pret.

2.3.         Turistul se face direct raspunzator pentru consecintele ce decurg din nerespectarea programului excursiei, pierderea actelor de identitate sau a documentelor de calatorie, nerespectarea conditiilor vamale si a conditiilor impuse la frontierele tarilor in care calatoreste.

2.4.         Turistul este asigurat pentru riscul de insolvabilitate sau faliment al 1001 ADVENTURES.

2.5.         Agentia este raspunzatoare de buna indeplinire a obligatiilor asumate prin contract, exceptand situatiile in care neindeplinirea sau indeplinirea defectuasa a acestor obligatii este atribuita

  1. a)      turistului;
  2. b)      unui tert care nu este parte in contract iar cauzele nerealizarilor nu puteau fi prevazute sau evitate;
  3. c)       unor cauze de forta majora.

2.6.         In cazuri speciale (defectiuni ale mijlocului de transport, greve, demonstratii, schimbari ale orarului de zbor sau ferry-boat, intarzieri sau anulari a curselor aeriene sau navale, supra aglomerari ale unitatilor de cazare etc.)  agentia poate opera modificari in structura si organizarea programului  turistic, inaintea sau in timpul derularii acestuia, fara a afecta insa calitatea si/sau cantitatea serviciilor. De asemenea, in cazuri similare, agentia poate inlocui hotelul, restaurantul sau mijlocul de transport initial, asigurand servicii de calitate egala sau superioara, ambele situatii neconstituind motiv de anulare a excursiei.

2.7.         In cazul in care, inaintea sau dupa inceperea calatoriei, o parte importanta din serviciile prevazute in contract nu poate fi realizata, agentia se obliga

  1. a)    sa ofere turistilor alternative, fara costuri suplimentare, in scopul continuarii excursiei sau
  2. b)    sa restituie turistilor, daca este cazul, diferenta dintre contravaloarea serviciilor achitate si contravaloarea serviciilor efectiv prestate, conform analizei de pret.

2.8.         Agentia 1001 ADVENTURES nu se poate face responsabila de situatii in care apar nemultumiri ca urmare a sesizarii unor eventuale discordante dintre clasificarea oficiala a anumitor servicii turistice (hoteluri, transport, restaurante etc) si calitatea acestora. Clasificarea unitatilor de cazare din anumite tari vizitate, asa cum este prezentata in oferta, este cea oficiala acordata de ministerele de resort din tarile respective si poate sa nu corespunda intotdeauna cu clasificarea unitatilor de cazare din Romania. In anumite situatii, cand serviciile de cazare nu sunt oficial clasificate pe stele (exemplu in Grecia, Insulele Mauritius, Japonia etc) s-a procedat la clasificarea acestora prin echivalenta. Astfel, cat. D = 1 stea, cat. C (cat. Turist) = 2 stele, cat. B (cat. Standard / Superior) = 3 stele, cat. A (First class) = 4 stele, cat. Deluxe = 5 stele sau, daca acest lucru nu este relevant, s-a procedat la clasificarea acestora in functie de facilitati. De asemenea, clasificarea unitatilor de cazare poate sa difere de la o tara la alta sau chiar in interiorul aceleiasi tari, unele hoteluri putand avea anumite facilitati pe care altele nu le au. In general, hotelurile din statiuni beneficiaza de mai multe facilitati decat hotelurile din orase, aceasta nu este insa o regula. Facilitatile minime pentru un hotel de 3 stele nu includ neaparat dotarea camerelor cu aer conditionat, televizor, frigider/mini bar, unele din aceste facilitati putand sa lipseasca. In cazul vilelor, apartamentelor, studiourilor, in general a serviciilor de cazare ‘self catering’ (regim de autogospodarire), facilitatile acestora difera fata de hoteluri (dotarea camerelor nu include de regula sapun, prosoape, hartie igienica). Anumite programe turistice includ si cazari pe ferry-boat. Cabinele de ferry-boat au de regula paturi suprapuse si nu au intotdeauna in dotare grup sanitar propriu, acesta fiind comun pentru mai multe cabine.

2.9.         Camerele se preiau de regula la ora 14.00 si se elibereaza la ora 12.00. Turistii au obligatia la eliberarea camerelor sa verifice si sa achite notele de plata pentru serviciile consumate (mini-bar etc).

2.10.      In tarile arabe sau asiatice, bacsisurile reprezinta o importanta sursa de venit pentru multe categorii de oameni (soferi, hamali, ghizi etc). Acestea se platesc la fata locului, acolo unde nu sunt incluse in pretul programului turistic, sau odata cu achitarea intregului pachet de servicii, direct la agentie.

2.11.      Mesele, acolo unde sunt precizate, se asigura in restaurante clasificate conform unitatilor de cazare din care fac parte iar in cazul meselor servite in alte restaurante decat cele care apartin de unitatile de cazare, acestea sunt clasificate conform normelor locale. Cinele festive (de Craciun, Revelion, Paste etc.) se desfasoara conform traditiilor din tarile respective, acestea putand sa nu corespunda din punct de vedere al imaginii, cantitatii sau calitatii cu cele din Romania. Fiecare tara are cutume si perceptii diferite asupra acestor evenimente care pot sa nu corespunda intotdeauna cu asteptariile turistilor straini. In general, preturile care se percep pentru cinele festive nu se refera exclusiv la contravaloarea meselor respective, ci sunt preturi conjuncturale care acopera si asa numita ‘taxa pe eveniment’. Micul dejun difera, de asemenea, de la o tara la alta, acesta putand fi gen bufet, continental, american, englezesc etc. De regula, italienii si francezii nu pun accent deosebit pe micul dejun, cu toate acestea agentia 1001 ADVENTURES SRL face eforturi de a contracta acele hoteluri care ofera si micul dejun consistent, gen bufet. Aceasta nu este insa o regula. In respectul fata de regulile internationale, este interzis a se scoate mancare/bautura din restaurante sau a se aduce mancare/bautura in restaurante pentru consum.

2.12.      Transportul se asigura cu autocare si companii aeriene licentiate. In cazul transportului cu autocarul, se fac opriri regulat la intervale de 2,5 – 3 ore, pentru necesitati, servirea mesei etc.

2.13.      Excursiile optionale se refera la acele excursii care nu sunt incluse in costul pachetului turistic, acestea putand fi cumparate sau nu de catre turisti.

2.14.      Pe durata circuitelor, tururile de oras se fac pietonal sau cu mijloacele de transport locale, daca in program nu este precizat altfel. Datorita restrictiilor de circulatie in marile orase, autocarele nu au voie sa intre in incinta sau in apropierea anumitor obiective turistice.

2.15.      Agentia 1001 ADVENTURES foloseste ghizi autorizati in circuitele pe care le organizeaza sau insotitori de grup. Conform legilor internationale, doar ghizii locali au dreptul sa ofere servicii in interiorul muzeelor, monumentelor, asezamintelor de cult etc. Astfel, ghizii romani vor oferi explicatii turistilor doar in afara obiectivelor turistice, ghidajul cu ghizi autorizati locali, acolo unde nu sunt prevazuti in program, putand fi posibil doar daca grupul de turisti consimte la angajarea acestora, urmand ca ghidul roman sa efectueze traducerea. Vizitarea muzeelor, datorita intereselor si gusturilor diferite ale turistilor, se face individual, cu stabilirea in prealabil de catre ghid a locului si orei de intalnire cu grupul. Anumite obiective turistice incluse in program pot sa-si modifice orarul de vizitare fara instiintare prealabila, in acest sens, agentia nu poate fi facuta raspunzatoare.

2.16.      Pe durata circuitelor, sosirea la cazare se face de regula seara, putand aparea intarzieri datorita conditiilor de trafic, vreme, etc. Orele de sosire la cazare variaza de la o zi la alta, in functie de programul turistic. Agentia nu se face raspunzatoare pentru nerespectarea sau intarzierea programului turistic datorita conditiilor de trafic (ambuteiaje, inchiderea sau schimbarea anumitor sectoare de drum etc), a vremii sau a vamilor.

2.17.      Agentia poate anula, reprograma sau recalcula o actiune turistica daca grupul minim necesar nu s-a realizat, acolo unde acest lucru este specificat in programul turistic, avand obligatia de a informa turistii cu minimum 15 zile inaintea plecarii. Majorarea tarifului excursiei, cu maximum 10% din valoarea sa, datorita neintrunirii numarului minim de participanti, nu constituie motiv de anulare a excursiei. In cazul reprogramarii excursiei, ca urmare a aceluiasi caz, turistii au posibilitatea de a accepta noua data de plecare, respectiv noul pret sau de a se retrage fara penalizari. De asemenea, agentia poate anula o excursie in cazul neobtinerii vizelor necesare realizarii acesteia.

2.18.      Datorita fluctuatiei petrolului pe piata mondiala, pretul transportului poate creste afectand implicit pretul pacheteleor turistice. In cazul in care agentia este obligata sa mareasca pretul anumitor excursii ca urmare a acestui fapt, dar nu cu mai mult de 10%, este obligata sa anunte turistii cu minimum 20 zile calendaristice inaintea plecarii.

2.19.      Taxele de aeroport si securitate pot fi modificate de catre companiile de zbor fara instiintare prealabila, agentia urmand a informa turistii despre aceste modificari.

2.20.      Agentia nu se poate face raspunzatoare pentru nerespectarea programului turistic din vina turistilor (intarzieri la program, atitudini ofensatoare sau ostile fata de ghid sau conducatorii auto etc).

2.21.      Raspunderea privind pierderea, furtul, deteriorarea bagajelor, a obiectelor personale sau a actelor de calatorie este in sarcina turistilor. Pe durata transportului bagajele turistilor sunt asigurate de catre firma trasportatoare. In cazul pierderii bagajelor sau a furtului din bagaje pe durata transportului cu avionul, turistul isi va adresa plangerea direct companiei aeriene.

2.22.      Alocarea locurilor in cazul transportului cu avionul, se face doar la birourile de check-in.

2.23.      Agentia nu are obligatia alocarii unui anumit tip de camere la hotelurile pentru care s-a facut rezervarea, decat daca acest lucru s-a precizat in contractul turistic, altfel camerele se aloca la receptia hotelului. Oferta generala a agentiei este bazata de regula pe camere standard, daca nu este altfel precizat, multe hoteluri percepand taxe suplimentare pentru alocarea preferentiala a anumitor tipuri de camere.

2.24.      Forta majora exonereaza agentia de la orice raspundere.

  1. CONDITII DE INSCRIERE SI DE PLATA

3.1.         Rezervarile se confirma la momentul inscrierii sau in termen de cel mult 5 zile calendaristice de la inscriere.

  • Inscrierea presupune achitarea de catre turist a unui avans de cel putin 25% din contravaloarea serviciilor;
  • Diferența pana la 50% din valoarea excursiei se ava achita cu cel târziu 60 de zile înainte de plecare;
  • Plata integrală cu cel târziu 30 de zile înainte de data de incepere a excursiei.

3.2.         Plata serviciilor comandate se efectueaza in moneda in care este exprimat pretul programului turistic. In cazul platii in alta moneda, aceasta se va face la cursul BNR din ziua platii plus un coeficient de licitatie valutara de 2%.

3.3.         In cazuri speciale, agentia poate majora pretul excursiei cu cel mult 10 % din valoare, din motive independente de vointa sa, acesta neconstituind motiv de anulare a excursiei.

3.4.         Transferarea contractului unui alt turist se poate face doar daca exista posibilitaea reala a acestui transfer si nu mai tarziu de 3 zile inaintea plecarii, urmand ca turistul care a preluat contractul sa plateasca eventualele taxe suplimentare care pot aparea in asemena cazuri (ex: anulari bilete de avion etc).

  1. CONDITII DE RETRAGERE

4.1.         In cazul in care turistul renunta la excursie, indiferent de motive, exceptand cazurile de forta majora, acesta va suporta urmatoarele penalitati calculate din valoarea totala a excursiei:

  • 50 % din pretul excursiei, daca renuntarea intervine in intervalul 60-30 de zile inainte de data inceperii excursiei;
  • 75 % din pretul excursiei, daca renuntarea intervine in intervalul 29-16 de zile inainte de data inceperii excursiei;
  • 100 % din pretul excursiei, daca renuntarea intervine intr-un interval mai mic de 16 zile inainte de data plecarii sau daca turistul nu se prezinta la locul de plecare in ziua si la ora stabilita.

4.2.         Pentru evitarea situatiilor de a pierde bani datorita retragerii, turistii au posibilitatea sa incheie asiguarea storno, prin care, in baza clauzelor prevazute in polita de asigurare, li se vor restitui sumele achitate catre agentie.

4.3.         Retragerea sumelor din casierie se va face in termen de 5 zile de la data depunerii cererii.

  1. PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL

5.1.         Conform cerintelor Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, modificata si completata, 1001 ADVENTURES are obligatia de a administra in conditii de siguranta si numai pentru scopurile specificate, datele personale pe care le furnizeaza UTILIZATORII/CLIENTII sai.

5.2.         Prelucrarea datelor cu caracter personal reprezinta orice operatiune sau set de operatiuni care se efectueaza asupra datelor cu caracter personal, prin mijloace automate sau neautomate, cum ar fi colectarea, inregistrarea, organizarea, stocarea, adaptarea ori modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvaluirea catre terti prin transmitere, diseminare sau in orice alt mod, alaturarea ori combinarea, blocarea, stergerea sau distrugerea.

5.3.         Prin citirea Conditiile de Utilizare ale prezentului SITE ati luat la cunostinta faptul ca va sunt garantate drepturile prevazute de lege, respectiv dreptul la informare, dreptul de acces la date, dreptul de interventie, dreptul de opozitie, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale, dreptul de va adresa justitiei in caz de incalcare a drepturilor  garantate de Legea 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date.

5.4.         Prin inscrierea pe SITE/efectuarea unei COMENZI si completarea datelor personale in formularele de inscriere si/sau contractile turistice, UITLIZATORII/CLIENTII declara ca sunt de acord ca toate datele lor personale sa fie incluse in baza de date a 1001 ADVENTURES si isi dau acordul expres si neechivoc ca toate datele lor personale sa fie stocate si utilizate pentru:

  • activitati de marketing prin primirea de mesaje de informare sau comerciale (oferte, promotii, mesaje publicitare si de marketing privind activitatea 1001 ADVENTURES si a tertilor cu care 1001 ADVENTURES are relatii de orice natura) la adresele de e-mail comunicate 1001 ADVENTURES ;
  • participarea la concursuri, promotii;
  • transmiterea de mesaje non-comerciale sau de tip administrativ (privind schimbari in site, administrare, etc);
  • statistici interne necesare pentru imbunatatirea calitatii serviciilor oferite si imaginii SITE-ului si pentru crearea unor elemente caracteristice noi, promotii, functionalitati si servicii noi;
  • pentru a asigura accesul la sectiuni cu acces limitat ale SITE-ului;
  • cercetari de piata;
  • urmarirea datelor de vanzari.

 

5.5.         1001 ADVENTURES nu va dezvalui nici un fel de informatie despre UTILIZATORII/CLIENTII SITE-ului sau fara a primi mai intai consimtamantul expres al acestora in aceasta privinta. In acelasi timp insa, poate dezvalui informatii si date cu caracter personal atunci cand acest lucru este prevazut expres prin lege.

5.6.         Prin completarea in formularul de comanda pe SITE a datelor personale, inclusiv CNP, in scopul activitatii de creditare, CLIENTUL isi exprima expres consimtamantul ca persoanele juridice cu care 1001 ADVENTURES a incheiat parteneriate in vederea oferirii PRODUSELOR prin credit (inclusiv Cetelem IFN S.A.) sa prelucreze datele personale ale acestuia in vederea consultarii informatiilor inregistrate pe numele tau in baza de date a Biroului de Credit.

5.7.         Informatiile CLIENTULUI cu caracter personal pot fi furnizate si catre Parchetul General, Politie, instantele judecatoresti si altor organe abilitate ale statului, in baza si in limitele prevederilor legale si ca urmare a unor cereri expres formulate.

5.8.         Conform Legii nr. 677/2001, UTILIZATORII/CLIENTII beneficiaza de dreptul la informare (art. 12), acces la date (art. 13), interventie (art. 14), opozitie (art. 15), de a nu fi supus unei decizii individuale (art. 17) si de a se adresa justitiei (art. 18). Totodata, acestia au dreptul de a se opune prelucrarii datelor personale care va privesc si sa solicitati stergerea datelor. Pentru exercitarea acestor drepturi, orice persoana se poate adresa cu o cerere scrisa, datata si semnata la sediul 1001 ADVENTURES .

5.9.         Pe baza unei cereri scrise, datate si semnate, expediate pe adresa 1001 ADVENTURES Retail, Str. Drumul Lapus nr. 50, sector 1, Bucuresti,  UTILIZATORII/CLIENTII  isi pot exercita, in mod gratuit, urmatoarele drepturi:
– o data pe an, confirmarea faptului ca datele personale sunt sau nu prelucrate;
– sa intervina asupra datelor transmise;
– sa se opuna prelucrarii datelor pentru motive intemeiate si legitime legate de situatia lor particulara.

5.10        Orice persoana are dreptul de a se opune, pentru motive legitime, la prelucrarea datelor ce o privesc. Acest drept de opozitie poate fi exclus pentru anumite prelucrari prevazute de lege (de ex.: prelucrari efectuate de serviciile financiare si fiscale, de politie, justitie, securitate sociala). Prin urmare, aceasta mentiune nu poate figura daca prelucrarea are un caracter obligatoriu; orice persoana are, de asemenea, dreptul de a se opune, in mod gratuit fara nici o justificare, la prelucrarile datelor sale personale in scopuri de marketing direct. Detalii la www.dataprotection.ro

6               COLECTAREA AUTOMATA DE DATE CU CARACTER NON-PERSONAL (COOKIES)

6.1.         In unele cazuri, este posibil ca 1001 ADVENTURES sa colecteze informatii cu caracter non-personal despre UTILIZATORI/CLIENTI. Exemple de informatii de acest tip sunt: tipul de browser folosit, sistemul de operare al calculatorului folosit si numele domeniului website-ului de unde a fost facute conexiunea la SITE.

6.2.         In timpul vizionarii SITE-ului, 1001 ADVENTURES va putea stoca anumite informatii despre UTILIZATOR/CLIENT. Aceste informatii vor fi sub forma unui fisier “Cookie” sau a unui fisier similar. Aceste fisiere “Cookies” ajuta 1001 ADVENTURES sa construiasca un SITE sau publicitate care sa raspunda cat mai bine intereselor si preferintelor UTILIZATORILOR/CLIENTILOR.

6.3.         Cu cele mai multe browsere de Internet se pot sterge sau bloca fisierele „Cookies” sau se poate primi o atentionare inaintea primirii unui astfel de fisier. 1001 ADVENTURES recomanda UTILIZATORILOR / CLIENTILOR sa consulte instructiunile browser-ului sau fisierul de ajutor pentru a afla mai multe informatii despre aceste functii.